Anmeld din skade

Du kan anmelde de fleste skader online via Min side. Undtaget er skade i forbindelse med en leasingaftale og skade på din rejseforsikring. Se mere i guideline herunder.

Log på Min side

Anmeld skade online Pil - Ikon

Har du brug for akut hjælp eller spørgsmål?

98 98 98 98

Indbo

Pil - Ikon

Køretøj

Pil - Ikon

Ulykke

Pil - Ikon

Rejse

Pil - Ikon

Dyr

Pil - Ikon

Sundhed

Pil - Ikon

Hus og bygning

Pil - Ikon

Andre skader

Pil - Ikon

Skadesforløb

Hvad sker der, når du anmelder en skade hos os?

Spørgsmål og svar

Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti
Kan jeg tilføje oplysninger til min skadesanmeldelse, efter skaden er anmeldt?

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din sag, som er under behandling.

Skal jeg anmelde en skade, som jeg ikke selv er skyld i?

Ja, hvis skaden har medført skade på dig, dine ting eller dit køretøj, som en anden er skyld i, skal du anmelde skaden hos dit forsikringsselskab.

Hvis du har oplysninger om personen, der har lavet skaden, så husk at oplyse om det i din skadesanmeldelse. Personen, som er skyld i skaden, skal også anmelde det til sit forsikringsselskab.

Hvordan foregår skadeshåndteringen?
  • Du anmelder din skade på Min side eller på tlf. 98 98 98 98.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, kontakter vi dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. F.eks. kan vi behandle de fleste anmeldelser på bilskader og tingskader inden for 24 timer, mens der må forventes en længere behandlingstid på personskader.

Langt de fleste som oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Hvordan får jeg min erstatning?

Du kan læse mere om, hvordan vi udbetaler erstatning i forbindelse med en skade på køretøj, hus, sommerhus m.m. eller i forbindelse med løsøreskade her.

Hvor meget skal jeg betale i selvrisiko?

Min side under “Forsikringer” kan du finde din selvrisiko. Selvrisikoen er det beløb, som du skal betale, når du har en skade. Selvrisikoen trækkes automatisk fra din erstatning.

Du betaler altid kun én selvrisiko, også hvis skaden omfatter flere forsikringer.

Jeg har brug for akut hjælp - hvad gør jeg?

Hvis du får brug for akut hjælp i forbindelse med en skade, kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98. Hvis du ringer uden for vores åbningstid, stilles du automatisk om til vores alarmcentral.

Akut hjælp i udlandet

Hvis du får brug for akut hjælp i udlandet, skal du kontakte SOS International på tlf.+45 38 48 92 92. De er klar til at hjælpe dig døgnet rundt.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når skaden er sket?

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Sønderjysk Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Sønderjysk Forsikrings eksperter.

Har du brug for hurtig hjælp i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 98 98 98 98.

Hvordan forebygger jeg lignende skade?

Vi har samlet en række gode råd, så du forebygge skader og ulykker fremover.

Når du selv forebygger, kan du få rabat på udvalgte områder – f.eks.: 

  • Forebyg indbrud med DNA-mærkning – få rabat på et DNA-kit til dit hjem her
  • Vær forberedt med brandslukkere til hjemmet – få 25% i rabat her
  • Særlig rabat på Verisure abonnementsordning på 100 kr./mdr. her

Har du spørgsmål til din skade?

Ring på tlf. 98 98 98 98

På almindelige hverdage er ventetiden altid max. 30 sek.

Ved en pludselig opstået skade, som kræver øjeblikkelig handling, kan du ringe døgnet rundt.

Åbningstid:

Mandag – torsdag: 9.00 – 16.00

Fredag: 9.00 – 14.00

Tidsrum

Hverdage

Kl. 9-10

Kl. 10-11

Kl. 11-12

Kl. 12-13

Kl. 13-14

Kl. 14-15

Kl. 15-16

Hos os er du
aldrig alene

Når uheldet sker, så skal det være trygt og nemt for dig at anmelde skaden. Vi arbejder hver dag for, at du skal have en god oplevelse hele vejen rundt, også når du skal have en afklaring på et skadesforløb. For uanset hvad der er sket, så skal du hjælpes godt videre.

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side