Har du akut brug for hjælp? Klik her

Log på Min side

Anmeld skade online Pil - Ikon

Har du brug for akut hjælp eller spørgsmål?

98 98 98 98

Anmeld din skade

Du kan anmelde de fleste skader online via Min side. Undtaget er skade i forbindelse med en leasingaftale og skade på din rejseforsikring. Vælg din skade herunder.

 

Anmeld skade på din bil eller andre transportmidler

Som udgangspunkt skal alle skader på din bil eller andre transportmidler anmeldes via Min side.

  • Hvis du har en leasingaftale på din bil, og du ikke selv står som forsikringstager på din bilpolice, skal du benytte formularen her.
  • Har du fået en glasskade, og har du en kaskoforsikring på din bil, behøver du ikke anmelde skaden til os. Du kan anmelde skaden direkte hos en af vores samarbejdspartnere Dansk Bilglas eller Carglass, som samtidig ordner alt papirarbejdet. Bemærk, at der er en selvrisiko ved rudeudskiftning.
  • Hvis du har været involveret i et færdselsuheld og har tegnet autohjælp eller en kaskoforsikring på din bil, kan du kontakte SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90.
Anmeld skade på dit hus eller dine ting

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på andre og andres ting

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på din ulykkesforsikring

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på din sundhedsforsikring

Vi samarbejder med Dansk Sundhedssikring, som behandler alle skader på sundhedsforsikringen for os.

Du kan anmelde en skade online på Mit DSS.

Du kan også ringe til Sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21. Der er åbent mandag til fredag fra kl. 8.00 – 17.00 og i weekender og helligdage fra kl. 9.00 – 12.00. Uden for disse tidsrum er telefonen åben for akut krisehjælp.

OBS: Husk altid at kontakte Dansk Sundhedssikring, inden du modtager behandling.

Anmeld skade på rejse- eller afbestillingsforsikring

Vi har en samarbejdsaftale med SOS International, som behandler alle skader på rejse- og afbestillingsforsikring for os.

  • Ved afbestilling af ferierejse til udlandet inden afgang:
    Inden du afbestiller din rejse, skal du anmelde det til SOS International her. De vil herefter guide dig i, hvordan du skal afbestille din planlagte rejse. Du kan også kontakte dem på tlf. 38 48 92 92 (Hverdage mellem kl. 09-16).
  • Ved anmeldelse af skade opstået under rejse i udlandet:
    Du skal anmelde din skade direkte til SOS International her. Du kan også kontakte dem på tlf. 38 48 92 92. Har du spørgsmål til formularerne på SOS Internationals hjemmeside, kan du kontakte SOS International på tlf. 38 48 86 42.
  • Ved akut skade, mens du er på rejse i udlandet:
    Har du brug for hjælp til at finde en læge på din rejse, mistet din bagage eller andet, kan du springe telefonkøen over og oprette din sag online her. Du kan også kontakt SOS International på tlf. 38 48 92 92
  • Ved mistet bagage under din rejse til udlandet:
    Hvis du har mistet bagage, skal du kontakte SOS International på tlf. 38 48 92 92 eller her.
Tips til din skadesanmeldelse

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti
Sådan foregår skadeshåndteringen

Det vigtigste er, at du får begrænset skaden hurtigst mulig. Hvis du har brug for akut hjælp, skal du ringe til os på tlf. 98 98 98 98.

  • Du anmelder din skade online på Min side eller på tlf. 98 98 98 98.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, tager vi naturligvis fat i dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. For eksempel kan vi behandle de fleste anmeldelser på bilskader og tingskader inden for 24 timer, mens der må forventes en længere behandlingstid på personskader.

Langt de fleste af dem, der oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Har du fået en
glasskade på din bil?

Har du fået en glasskade og har du en kaskoforsikring på din bil, behøver du ikke anmelde skaden til os. Du kan anmelde skaden direkte hos en af vores samarbejdspartnere Dansk Bilglas eller Carglass, der samtidig ordner alt papirarbejdet for os.

Kontakt Dansk Bilglas Kontakt Carglass

Få online lægehjælp uanset hvor du er

Har du din indboforsikring hos Sønderjysk Forsikring kan du nu gå til lægen hjemmefra med Hejdoktor lige ved hånden. 7 dage om ugen. Det er en ekstra skadesforebyggende fordel, som giver tryghed i en travl hverdag, uden at det koster dig ekstra. Samtidig slipper du for lange telefonkøer og ventetid i venteværelset.

Læs mere

Har du brug for akut hjælp i udlandet?

Er du kommet til skade eller er blevet syg i udlandet? Så kan du få akut assistance hos SOS Internationals alarmcentral på tlf. +45 38 48 92 92.

Alarmcentralen er klar til at hjælpe dig hele døgnet, hele året.

Se akut hjælp

Har du brug for vejhjælp?

Hvis du er i Danmark og har tegnet autohjælp, skal du kontakte SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90 – eller via Vejhjælp-appen.

Hvis du er i udlandet (og har en kaskoforsikring), kan du få hjælp af SOS International døgnet rundt på tlf. +45 70 10 50 52 – eller via Rødt Kort-appen.

Tilkald vejhjælp i udlandet

Værd at vide

Husk Rødt og Grønt Kort, når du skal på bilferie i udlandet

Når du rejser på bilferie, skal du kunne dokumentere, at du kører i din egen bil, og at den er ansvarsforsikret.

  • Grønt Kort er dit bevis for, at bilen er ansvarsforsikret. I de fleste lande er din nummerplade på bilen registreret, mens du i andre lande skal medbringe det grønne kort. Se hvilke lande her.
  • Hvis du har en kaskoforsikring på din bil, har du ret til SOS redningshjælp i udlandet. Du kan med fordel downloade Rødt Kort-appen her. (Det er ikke et krav, at du har Rødt Kort/app med på ferien).

Se mere her

Dækning ved stormflod

Se mere om hvordan du er dækket via stormflodsordningen her

Gode råd til forebyggelse

Her er en række gode råd til, hvad du selv kan gøre for at forebygge eller undgå skader og ulykker.

Når du selv forebygger, kan du få rabat på udvalgte områder – f.eks.: 

  • Forebyg indbrud med DNA-mærkning – få rabat på et DNA-kit til dit hjem her
  • Vær forberedt med brandslukkere til hjemmet – få 25% i rabat her
Gode råd når skaden er sket

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Sønderjysk Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Sønderjysk Forsikrings eksperter.

Har du brug for øjeblikkelig assistance i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte selskabets alarmcentral døgnet rundt på tlf. 98 98 98 98.

Klager og ankenævn

Vi gør alt, hvad vi kan for vores kunder – også hvis vi bliver uenige. Hvis du er uenig med os i spørgsmål om dine private forsikringer, er det muligt at klage. Se her hvordan du gør.

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side