Anmeld skade på indbo

Alle skader på dit indbo, cykel m.m. skal anmeldes på Min side.

Log på Min side

Anmeld skade online Pil - Ikon

Har du brug for akut hjælp eller spørgsmål?

98 98 98 98

Anmeld indbrud, tyveri eller skade på ting

Hvis du har haft indbrud, fået stjålet værdigenstande eller ødelagt ting som følge af hærværk, brand- eller elskade, skal du anmelde skaden på Min side.

Husk også at anmelde skaden til politiet.

Anmeld skade

Anmeld identitetstyveri eller digital krænkelse

Få hjælp døgnet rundt, hvis du har mistanke om, at du er blevet udsat for identitetstyveri eller digital krænkelse.

Ring på tlf. 70 22 24 30

Anmeld skade på mobil, computer eller tablet

Hvis du har fået en skade på din mobiltelefon, computer eller tablet, skal du anmelde skaden på Min side.

Anmeld skade

Søg retshjælp

Hvis du har behov for retshjælp i forbindelse med en privat tvist, kan du altid ringe til os.

Ring på tlf. 98 98 98 98

Anmeld cykeltyveri

Er din cykel (almindelig eller el-cykel) blevet stjålet, skal du anmelde det til politiet før du anmelder det til os.

Når du anmelden skaden på Min side, skal du angive cyklens stelnummer og uploade kvittering.

Anmeld skade

Anmeld skade om psykologisk krisehjælp

Med i din indboforsikring har du gratis adgang til psykologisk krisehjælp, som følge af et uheld eller skade. Du kan f.eks. have behov for hjælp efter en traumatisk hændelse som f.eks. indbrud, overfald, trafikuheld, dødsfald mv.

Du anmelder en skade på tlf. 98 98 98 98 – så sørger vi for, at du får den rigtige rådgivning.

Ring på tlf. 98 98 98 98

Anmeld ansvarsskade

Hvis du, en i din husstand eller dit kæledyr har ødelagt andres ting, skal skaden anmeldes på Min side. Det kan f.eks. være elektronik eller noget du har lånt/lejet.

Anmeld skade

Spørgsmål og svar

Hvad dækker min indboforsikring?

Find yderligere info omkring indboforsikringen her, hvor du også kan se betingelser og faktaark. 

Se hvilke tilvalg og dækninger du har valgt på din indboforsikringMin side.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når skaden er sket?

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Sønderjysk Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Sønderjysk Forsikrings eksperter.

Har du brug for hurtig hjælp i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 98 98 98 98.

Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti
Kan jeg tilføje oplysninger til min skadesanmeldelse, efter skaden er anmeldt?

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din sag, som er under behandling.

Hvordan dækker Cybersikring?

Med Cybersikring er du og familien godt dækket og kan føle jer trygge til at forebygge online kriminalitet. I kan bl.a. få hjælp til at fjernet uønsket digitalt indhold, eller få hjælp hvis din identitet er blevet misbrugt. Læs mere.

Hvordan foregår skadeshåndteringen?
  • Du anmelder din skade på Min side eller på tlf. 98 98 98 98.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, kontakter vi dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. F.eks. kan vi behandle de fleste anmeldelser på tingskader inden for 24 timer.

Langt de fleste som oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Hvordan bliver min erstatning udbetalt?

Når skadebehandlingen er færdig og din erstatning er opgjort, kan du få pengene udbetalt via onlineshoppen Scalepoint. Her kan du genanskaffe de ting, som skal erstattes.

Hvis du vælger at få erstatningen udbetalt via Scalepoint, får du pr. mail tilsendt et link til Scalepoint webshoppen, og på din mobiltelefon får du tilsendt din personlige kode hertil. Så kan du gå i gang med at shoppe.

Du kan også vælge at få din erstatning udbetalt til din NemKonto. Læs mere omkring din skadesudbetaling her.

Support og kundeservice

Hvis du har brug for hjælp eller er i tvivl om noget, så kan vores  samarbejdspartner Scalepoint kontakte på tlf. 70 33 28 28.

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side