Anmeld skade på sundhedsforsikringer

Alle skader på en af dine sundhedsforsikringer – Basis sundhedsforsikring, Alvorlig sygdom eller Familie360 aflastning, skal anmeldes direkte ved Dansk Sundhedssikring, som udbyder forsikringerne.

Log ind på Mit DSS

Anmeld skade online Pil - Ikon

Har du brug for akut krisehjælp?

70 20 61 21

Anmeld skade ved Dansk Sundhedssikring

Hvis du vil anmelde en skade på din Basis sundhedsforsikring, Alvorlig sygdom eller Familie360 aflastning, skal du kontakte Dansk Sundhedssikring, før du går i behandling. Anmeld skaden via Mit DSS eller ring på tlf. 70 20 61 21.

Åbningstider:

Mandag – fredag | 8.00 – 17.00
Weekend og helligdage | 9.00 – 12.00

Ved behov for akut psykologisk krisehjælp, kan du ringe døgnet rundt.

Ring 112, hvis du har akut behov for hjælp

Har du brug for akut hjælp, skal du altid ringe 112, din egen læge eller lægevagten.

Kontakt Sundhedsteamet: 70 20 61 21

Anmeld skade på Mit DDS

Spørgsmål og svar

Hvad dækker min sundhedsforsikring?

Du kan finde yderligere info omkring de forskellige sundhedsforsikringer her: Alvorlig sygdom, basis sundhedsforsikring og Familie 360 aflastning, hvor du også kan se betingelser og faktaark. 

Hvem er Dansk Sundhedssikring?

Dansk Sundhedssikring er Danmarks største udbyder af sundhedsforsikringer med 517.000 kunder. Deres sundhedsteam består af læger, sygeplejersker og andre sundhedsfaglige medarbejdere, der til dagligt sikrer, at alle kunder kommer nemt igennem det offentlige og private behandlingssystem.

Som kunde hos Sønderjysk Forsikring får du adgang til særlige priser på Basis SundhedsforsikringAlvorlig Sygdom og Familie 360 Aflastning.

Hvem består Sundhedsteamet af?

Når du kontakter Dansk Sundhedssikring omkring en skade på din sundhedsforsikring, så taler du med sundhedsfagligt personale – sygeplejersker, fysioterapeuter og psykologer sidder klar til at hjælpe dig. De stiller et par uddybende spørgsmål til dine symptomer, så du sikres den bedste og hurtigste hjælp og behandling.

Hvem er Hejdoktor?

Hejdoktor arbejder for at gøre det nemmere for danskerne at gøre brug af sundhedsfaglige ydelser. Ved hjælp af digitale løsninger, er Hejdoktor med til at forbedre sundheden og livskvaliteten hos danskerne.

Hejdoktor bruges i dag af mere end 300.000 danskere. 

Kan Hejdoktor lave henvisninger, lægeerklæringer og forny recepter?
  • I forhold til at lave henvisninger kommer det an på situationen. Læs mere her.
  • Lægen kan ikke udfærdige lægeerklæringer eller lignende attester, da det i henhold til gældende regler fra Sundhedsstyrelsen kræver fysisk fremmøde.
  • Lægen kan forny de fleste recepter, dog ikke vanedannende medicin eller stærkt smertestillende medicin. Hejdoktor følger Styrelsen for Patientsikkerheds regler.
Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos

 

Få online lægehjælp

Med en indboforsikring hos os har du og din husstand gratis online lægehjælp via Hejdoktor. Få lægehjælp uanset hvor du er (både i Danmark og i udlandet), alle ugens 7 dage og slip for telefonkø og ventetid. Via Hejdoktor kan du få rådgivning, forny recepter og få svar på dine spørgsmål. 

For at benytte Hejdoktor, skal du logge ind via deres website eller appen “Hejdoktor” og vælge konsultationsform.

Åbningstider: 

Mandag – fredag: 8.00 – 22.00
Weekend og helligdage: 8.00 – 18.00

Akut brug for hjælp?

Har du brug for akut hjælp, skal du altid ringe 112, din egen læge eller lægevagten.

Book online konsultation

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side