Anmeld skade på hus, sommerhus og bygning

Alle skader på dit hus, sommerhus eller anden bygning skal anmeldes på Min side.

Log på Min side

Anmeld skade online Pil - Ikon

Har du brug for akut hjælp eller spørgsmål?

98 98 98 98

Anmeld skade på hus, sommerhus eller bygning

Hvis du vil anmelde en skade på dit hus, sommerhus eller anden bygning, skal du anmelde skaden på Min side. Det kan f.eks. være en vand- eller stormskade. 

Når din skadesanmeldelse er modtaget, vil vi vurdere, om en af vores taksatorer skal se på skaden. Derfor må du ikke begynde reparation af skaden, før vi har taget stilling til, hvad der skal ske.

Anmeld skade

Anmeld indbrud eller tyveri

Hvis du har haft indbrud og fået en skade på dit hus som følge heraf, skal du anmelde skaden på Min side. Husk også at anmelde skaden til politiet.

Anmeld skade

Spørgsmål og svar

Hvad dækker min forsikring?

Du kan finde yderligere info omkring de forskellige forsikringer her: husforsikring, sommerhusforsikring og bygningsforsikring, hvor du også kan se betingelser og faktaark. 

Se hvilke tilvalg og dækninger du har valgt på din forsikring på Min side.

Hvordan er jeg dækket ved stormflod?

Se mere om, hvordan du er dækket via stormflodsordningen her.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når skaden er sket?

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Sønderjysk Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Sønderjysk Forsikrings eksperter.

Har du brug for hurtig hjælp i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 98 98 98 98.

Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
Kan jeg tilføje oplysninger til min skadesanmeldelse, efter skaden er anmeldt?

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din sag, som er under behandling.

Hvordan foregår skadeshåndteringen?
  • Du anmelder din skade på Min side eller på tlf. 98 98 98 98.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, kontakter vi dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. F.eks. kan vi behandle de fleste anmeldelser på tingskader inden for 24 timer, mens der må forventes en længere behandlingstid på personskader.

Langt de fleste som oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side