Familie360 – aflastning

Få et tilbud

Familie360 – aflastning

Få et tilbud
Familie 360 - kontaktsygeplejerske til familien.

Få tid til at være pårørende

Hør mere

At være pårørende til et nært familiemedlem med alvorlig sygdom er ofte krævende og udfordrende, både følelsesmæssigt og tidsmæssigt. Med Familie360 aflastning* kan du få en kontaktsygeplejerske tilkoblet, som hjælper med alt det praktiske. Så kan du få tid og overskud til at være pårørende og tilstede for den sygdomsramte.

Personlig kontaktsygeplejerske sikrer tryghed og aflastning

Med Familie360 aflastning får du og din familie tilknyttet en kontaktsygeplejerske i alvorlige sygdomsforløb i det offentlige sundhedsvæsen. Kontaktsygeplejersken hjælper og rådgiver jer, så I ikke står alene i mødet med det offentlige ved alvorlig sygdom. Det kan være alt fra kontakt til sygehuset, deltagelse ved lægesamtaler, gennemgang af lægejournaler, tidsbestilling til behandling og undersøgelse eller transporten til omsorgssamtaler med hele familien.

Dækning ved 20 alvorlige sygdomme

Familie360 aflastning dækker 20 alvorlige sygdomme, f.eks. kræft, demens, hjerneblødning, blodprop, diabetes type 1 m.v. Uanset hvem i familien, der bliver syg af en af disse sygdomme, så kan du få hjælp til det, der ikke dækkes af den normale sundhedsforsikring i form af rådgivning, vejledning, support, tilstedeværelse og relevante kompetencer. Det giver dig ro og tid til at være pårørende.

* Vær opmærksom på, at Sundhedsforsikringen Familie360 er et særligt tilbud til dig, som er kunde hos Sønderjysk Forsikring i forvejen – eller til dig, der ønsker at få et tilbud på alle dine forsikringer.

Vil du høre mere om Familie360?

Udfyld formularen, så ringer vi dig op.

Hidden
Hidden
Er du kunde i forvejen?
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hos Sønderjysk Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her

Hvad dækker Familie360?

Rådgivning og vejledning
Famlie360 aflastning giver adgang til en sundhedsfaglig rådgiver, en primær kontaktsygeplejerske, som vil være tilknyttet den forsikrede og familien gennem det offentlige sygehusforløb, assistere med second opinion, socialrådgiverbistand mv. Herunder:
  • Deltagelse ved lægesamtaler via digitale platforme eller telefonen, og vil være den fagligt kompetente og uafhængige bisidder.
  • Kontakt til sygehuset vedr. opfølgning på din indkaldelse, herunder sikring af overholdelse af gældende udrednings-/behandlingsgarantier.
  • Sikre at familien og relevante plejere er informeret og involveret korrekt ved at foretage proaktive omsorgsopkald.
  • Hjælp til at gennemgå og fortolke patientens lægejournaler og undersøgelsessvar fra hospitalet, samt klinisk rådgivning.
  • Behjælpelig med at skabe kontakten til pensionsselskaber eller ulykkesforsikringsselskab.
  • Bistå i overgangen mellem behandlingssteder, samt i overgang mellem indlæggelse og udskrivelse.
  • Relevant Patientforening 12 måneders medlemskab
Disse sygdomme er dækket
  1. Kræftsygdomme, der hører under det offentlige sundhedsvæsens ’pakkeforløb’
  2. Alzheimers/demens
  3. Hjerneblødninger
  4. Blodprop
  5. Aneurismer
  6. Hjertesvigt
  7. Forsnævring af kranspulsårer, som kræver bypass eller PCI, ballonudvidelse af kranspulsårer
  8. AMI
  9. Sklerose
  10. Hjerterytmeforstyrrelser, ICD
  11. Nyresvigt
  12. Muskelsvind
  13. HIV/AIDS
  14. ALS
  15. Lungeemboli
  16. Parkinson
  17. Total blindhed/døvhed
  18. Diabetes Type 1
  19. Post-commotionelt syndrom
  20. Whiplash-syndrom

Inkl. tilbagefald og følgelidelse i op til 2 år pr. lidelse

Hele familien kan dækkes
Du kan vælge om Familie 360 aflastning skal omfatte:
 
  • 2 voksne og børn
  • 4 seniorer, 2 voksne og børn
Fakta - hvis du vil vide mere

Her kan du få styr på detaljerne i forsikringen.

Faktaark samler relevant information og giver dig et hurtigt overblik. Se faktaark for familie360 aflastning.

Hvis du allerede er kunde, kan du få et overblik over dine forsikringer på Min side.

Når du skal bruge Familie360

Bliver du eller din familie ramt af alvorlig sygdom, skal du kontakte Dansk Sundhedssikring‘s sundhedsteam på tlf. 70 20 61 21.

Du får en kontaktsygeplejeske, som finder ud af, hvordan du og din familie bedst kan hjælpes og rådgives i den situation, I står i.

Fleksible åbningstider

Dansk Sundhedssikring  er klar til at hjælpe dig alle ugens dage.

Man – fredag | 08:00 – 17:00
Weekend og helligdage |  09:00 – 12:00

Ring til Dansk Sundhedssikring

Spørgsmål og svar

Hvornår kan jeg få hjælp?

Du kan få hjælp fra det øjeblik, der skal foretages en udredning eller en hospitalsindlæggelse i forbindelse med alvorlig sygdom.

Kontakt Sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21. Deres åbningstider er:

  • Mandag til fredag kl. 8.00 – 17.00
  • Weekend og helligdage kl. 9.00 – 12.00

Uden for disse tidsrum er telefonen åben for akut krisehjælp.

Hvad sker der, hvis den sygdomsramte indlægges langt væk?

Det er ikke altid, at man har mulighed for at være tæt på den sygdomsramte og dermed kan deltage i alle samtaler med sundhedsvæsenet eller det offentlige.

I de tilfælde kan du aftale med kontaktsygeplejersken, at denne deltager på dine vegne. Der vil så være afklaring og opfølgningssamtaler inden og efter.

Hvor kan jeg finde yderligere information?

Du får adgang til Dansk Sundhedssikring’s portal Mit DSS, hvor du kan se dine dækninger og betingelser på sundhedsforsikringen, tilmelde familie og oprette en skade, hvis du foretrækker at anmelde din skade online.

Ved oprettelsen modtager du et brev i din e-Boks med link til portalen. Du logger på med dit MitID.

Få adgang til gratis online lægehjælp

Med i indboforsikringen hos Sønderjysk Forsikring får du gratis online lægehjælp. Det sikrer dig tryghed i hverdagen, for du kan kontakte en læge uanset, hvor du befinder dig – med Hejdoktor lige ved hånden. Så slipper du for telefonkø og ventetid. Det er en ekstra fordel, som giver tryghed i hverdagen, uden at det koster dig yderligere.

Læs mere om online lægehjælp

Hos os er du aldrig alene

Få fordele der giver tryghed til din hverdag. Når du skal forsikre alt det dyrebareste, hjælper vi dig med at sammensætte en forsikringspakke, som passer til dine behov. Ligesom du får hjælp til at komme videre, hvis uheldet eller skaden sker. For hos os er du aldrig alene.

Få et overblik over alle kundefordele

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side