Få tid til at være pårørende
At være pårørende til et nært familiemedlem med alvorlig sygdom er ofte krævende og udfordrende, både følelsesmæssigt og tidsmæssigt. Med Familie360 aflastning* kan du få en kontaktsygeplejerske tilkoblet, som hjælper med alt det praktiske. Så kan du få tid og overskud til at være pårørende og tilstede for den sygdomsramte.
Personlig kontaktsygeplejerske sikrer tryghed og aflastning
Med Familie360 aflastning får du og din familie tilknyttet en kontaktsygeplejerske i alvorlige sygdomsforløb i det offentlige sundhedsvæsen. Kontaktsygeplejersken hjælper og rådgiver jer, så I ikke står alene i mødet med det offentlige ved alvorlig sygdom. Det kan være alt fra kontakt til sygehuset, deltagelse ved lægesamtaler, gennemgang af lægejournaler, tidsbestilling til behandling og undersøgelse eller transporten til omsorgssamtaler med hele familien.
Dækning ved 20 alvorlige sygdomme
Familie360 aflastning dækker 20 alvorlige sygdomme, f.eks. kræft, demens, hjerneblødning, blodprop, diabetes type 1 m.v. Uanset hvem i familien, der bliver syg af en af disse sygdomme, så kan du få hjælp til det, der ikke dækkes af den normale sundhedsforsikring i form af rådgivning, vejledning, support, tilstedeværelse og relevante kompetencer. Det giver dig ro og tid til at være pårørende.
* Vær opmærksom på, at Sundhedsforsikringen Familie360 er et særligt tilbud til dig, som er kunde hos Sønderjysk Forsikring i forvejen – eller til dig, der ønsker at få et tilbud på alle dine forsikringer.
Vil du høre mere om Familie360?
Udfyld formularen, så ringer vi dig op.
Hos Sønderjysk Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her
Hvad dækker Familie360?
- Deltagelse ved lægesamtaler via digitale platforme eller telefonen, og vil være den fagligt kompetente og uafhængige bisidder.
- Kontakt til sygehuset vedr. opfølgning på din indkaldelse, herunder sikring af overholdelse af gældende udrednings-/behandlingsgarantier.
- Sikre at familien og relevante plejere er informeret og involveret korrekt ved at foretage proaktive omsorgsopkald.
- Hjælp til at gennemgå og fortolke patientens lægejournaler og undersøgelsessvar fra hospitalet, samt klinisk rådgivning.
- Behjælpelig med at skabe kontakten til pensionsselskaber eller ulykkesforsikringsselskab.
- Bistå i overgangen mellem behandlingssteder, samt i overgang mellem indlæggelse og udskrivelse.
- Relevant Patientforening 12 måneders medlemskab
- Kræftsygdomme, der hører under det offentlige sundhedsvæsens ’pakkeforløb’
- Alzheimers/demens
- Hjerneblødninger
- Blodprop
- Aneurismer
- Hjertesvigt
- Forsnævring af kranspulsårer, som kræver bypass eller PCI, ballonudvidelse af kranspulsårer
- AMI
- Sklerose
- Hjerterytmeforstyrrelser, ICD
-
Nyresvigt
-
Muskelsvind
-
HIV/AIDS
-
ALS
-
Lungeemboli
-
Parkinson
-
Total blindhed/døvhed
-
Diabetes Type 1
-
Post-commotionelt syndrom
-
Whiplash-syndrom
Inkl. tilbagefald og følgelidelse i op til 2 år pr. lidelse
- 2 voksne og børn
- 4 seniorer, 2 voksne og børn
Her kan du få styr på detaljerne i forsikringen.
Faktaark samler relevant information og giver dig et hurtigt overblik. Se faktaark for familie360 aflastning.
Hvis du allerede er kunde, kan du få et overblik over dine forsikringer på Min side.
Når du skal bruge Familie360
Bliver du eller din familie ramt af alvorlig sygdom, skal du kontakte Dansk Sundhedssikring‘s sundhedsteam på tlf. 70 20 61 21.
Du får en kontaktsygeplejeske, som finder ud af, hvordan du og din familie bedst kan hjælpes og rådgives i den situation, I står i.
Fleksible åbningstider
Dansk Sundhedssikring er klar til at hjælpe dig alle ugens dage.
Man – fredag | 08:00 – 17:00
Weekend og helligdage | 09:00 – 12:00
Spørgsmål og svar
Du kan få hjælp fra det øjeblik, der skal foretages en udredning eller en hospitalsindlæggelse i forbindelse med alvorlig sygdom.
Kontakt Sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21. Deres åbningstider er:
- Mandag til fredag kl. 8.00 – 17.00
- Weekend og helligdage kl. 9.00 – 12.00
Uden for disse tidsrum er telefonen åben for akut krisehjælp.
Det er ikke altid, at man har mulighed for at være tæt på den sygdomsramte og dermed kan deltage i alle samtaler med sundhedsvæsenet eller det offentlige.
I de tilfælde kan du aftale med kontaktsygeplejersken, at denne deltager på dine vegne. Der vil så være afklaring og opfølgningssamtaler inden og efter.
Du får adgang til Dansk Sundhedssikring’s portal Mit DSS, hvor du kan se dine dækninger og betingelser på sundhedsforsikringen, tilmelde familie og oprette en skade, hvis du foretrækker at anmelde din skade online.
Ved oprettelsen modtager du et brev i din e-Boks med link til portalen. Du logger på med dit MitID.
Få adgang til gratis online lægehjælp
Med i indboforsikringen hos Sønderjysk Forsikring får du gratis online lægehjælp. Det sikrer dig tryghed i hverdagen, for du kan kontakte en læge uanset, hvor du befinder dig – med Hejdoktor lige ved hånden. Så slipper du for telefonkø og ventetid. Det er en ekstra fordel, som giver tryghed i hverdagen, uden at det koster dig yderligere.
Hos os er du aldrig alene
Få fordele der giver tryghed til din hverdag. Når du skal forsikre alt det dyrebareste, hjælper vi dig med at sammensætte en forsikringspakke, som passer til dine behov. Ligesom du får hjælp til at komme videre, hvis uheldet eller skaden sker. For hos os er du aldrig alene.
Har du brug
for hjælp?
Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.