Alvorlig sygdom

Få et tilbud

Alvorlig sygdom

Få et tilbud

Få den bedste behandling

Hør mere

Hvis du bliver ramt af en alvorlig sygdom, har du brug for tryghed og vished om, at du kan vælge den bedste behandling, selv om det er i udlandet.

Med sundhedsdækningen Alvorlig Sygdom kan du få behandling, undersøgelse eller second opinion i udlandet. Alle udgifter er dækket for dig og en ledsager. Så kan du fokusere på at få det bedre.

Få hjælp fra de bedste i verden

Når du enten skal udredes eller har fået en diagnose, så er vi klar til at hjælpe dig. Sammen lægger vi en plan for sygdomsforløbet, hvor du selv vælger, om du vil behandles via det danske sundhedsvæsen, eller på et privathospital i udlandet. Hvis du vælger et privathospital i udlandet, hjælper vi med alt det praktiske. Lige fra bestilling af rejse og hotel, til oversættelse af journaler, bestilling af behandling og indlæggelse, tolkeservice, samt hjælp når du er tilbage i Danmark igen.

Hver 3. dansker får kræft

Kræftens Bekæmpelse oplyser, at hver 3. dansker får kræft, inden de fylder 75 år, og så er det trygt at vide, at der er hjælp at hente. Alvorlig sygdom dækker forskellige former for kræft – men også by-pass, neurokirugi, transplantationer.

Vil du høre mere om Alvorlig sygdom?

Udfyld formularen, så ringer vi dig op.

Hidden
Hidden
Er du kunde i forvejen?
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hos Sønderjysk Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her

Hvad dækker Alvorlig sygdom?

Disse sygdomme er dækket
  • Kræft: Enhver malign tumor og in-situ (forstadier)
  • Kardiovaskulær kirurgi: By-pass
  • Neurokirurgi: Interkraniel og speciel-rygkirurgi
  • Transplantationer: Organtransplantation  fra levende organdonor Transplantation af knoglemarv
Inden behandlingen starter
Inden behandlingen går i gang kan du få:
  • Second opinion efter diagnosticering i Danmark, til bekræftelse af diagnosen af den dækkede sygdom eller behandling samt en vurdering af den optimale behandlingsplan for dig. Second opinion bliver foretaget af en uvildig speciallæge i udlandet.
  • Forslag til anbefalede hospitaler samt behandlingsmetoder i udlandet.
Behandling i udlandet

Når en skade er godkendt og et behandlingssted er valgt, booker vi rejsen. Behandlingen vil altid være et andet end forsikredes bopælsland. Vi sørger også for transport til og fra hospitalet og lufthavn.

Behandling i udlandet er indebærer:
  • Rejse og ophold til dig og en ledsager. Transport med fly, tog, ambulance eller ambulancefly
  • Medicinsk samt kirurgisk behandling
  • Strålebehandling
  • Medicin under behandling
  • Laboratorieundersøgelser, røntgen og billeddiagnostik som er nødvendige for behandlingen
  • Mulighed for tolk
Når du er tilbage i Danmark
Når du er kommet hjem igen, kan du få:
  • Efterbehandling og pleje i Danmark
  • Oversættelse af alle journaler til dansk, samt information til din egen læge om forløbet
  • Op til 36 måneders godtgørelsesperiode per dækningsberettiget skade
Fakta - hvis du vil vide mere

Her kan du få styr på detaljerne i forsikringen.

Faktaark samler relevant information og giver dig et hurtigt overblik. Se faktaark for alvorlig sygdom.

Hvis du allerede er kunde, kan du få et overblik over dine forsikringer på Min side.

Når du skal bruge din dækning for Alvorlig Sygdom

Bliver du ramt af alvorlig sygdom, skal du kontakte Dansk Sundhedssikring‘s sundhedsteam på tlf. 70 20 61 21.

Først indsamles alt relevant materiale som henvisninger, journaler, undersøgelser mv. Med disse afgør Dansk Sundhedssikring/Further, om forsikringen kan tages i brug. Godkendes skaden fortsætter kontakten med Further.

Fleksible åbningstider

Dansk Sundhedssikring  er klar til at hjælpe dig alle ugens dage.

Man – fredag | 08:00 – 17:00
Weekend og helligdage |  09:00 – 12:00

Ring til Dansk Sundhedssikring

Spørgsmål og svar

Hvordan kommer jeg i gang med behandling?

Du skal kontakte Sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21. Åbningstiderne er:

  • Mandag til fredag kl. 8.00 – 17.00
  • Weekend og helligdage kl. 9.00 – 12.00

Uden for disse tidsrum er telefonen åben for akut krisehjælp.

Skal jeg aflevere helbredsoplysninger?

Ja, alt relevant materiale som henvisninger, journaler, undersøgelser m.v. tages i brug.

Kan jeg selv vælge hvilket sygehus jeg vil behandles på?

Du selv vælger, om du vil behandles via det danske sundhedsvæsen, eller på et privathospital i udlandet. Hvis du vælger et privathospital i udlandet, hjælper vi med alt det praktiske. Lige fra bestilling af rejse og hotel, til oversættelse af journaler, bestilling af behandling og indlæggelse, tolkeservice, samt hjælp når du er tilbage i Danmark igen.

Er der noget forsikringen ikke dækker?

Forsikringen dækker ikke:

  • I forbindelse med kræft
    • Svulster som forefindes samtidig med AIDS
    • Ikke-melanom hudkræft
    • Behandling som omfatter CAR-T celleterapi
  • I forbindelse med hjerte/kar
    • Kranspulsåresygdom der behandles med andet end bypass (eks. stent, angioplasti)
  • I forbindelse med Transplantationer
    • Leversygdom pga. alkohol
    • Selvtransplantation (eks. egen hud)
    • Organer fra afdød donor
    • Organtransplantation som omfatter stamcellebehandling
    • Køb donororganer

Desuden dækkes ikke hjælpemidler som proteser, indlæg, paryk osv.

Hvor kan jeg finde yderligere information?

Du får adgang til Dansk Sundhedssikring‘s portal Mit DSS, hvor du kan se dine dækninger og betingelser på sundhedsforsikringen, tilmelde familie og oprette en skade, hvis du foretrækker at anmelde din skade online.

Ved oprettelsen modtager du et brev i din e-Boks med link til portalen. Du logger på med dit MitID.

Få adgang til gratis online lægehjælp

Vidste du, at du får gratis online lægehjælp med i indboforsikringen hos os? Det betyder, at du kan kontakte en læge uanset, hvor du befinder dig – med Hejdoktor lige ved hånden. Så slipper du for telefonkø og ventetid. Det er en ekstra fordel, som giver tryghed i hverdagen, uden at det koster dig yderligere.

Læs mere om online lægehjælp

Hos os er du aldrig alene

Få fordele der giver tryghed til din hverdag. Når du skal forsikre alt det dyrebareste, hjælper vi dig med at sammensætte en forsikringspakke, som passer til dine behov. Ligesom du får hjælp til at komme videre, hvis uheldet eller skaden sker. For hos os er du aldrig alene.

Få et overblik over alle kundefordele

Har du brug
for hjælp?

Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.

Ring til os

98 98 98 98

Eller log ind på Min side

Log på Min side