Frivillige Brandværn får støtte

Flere brandmænd samlet hos Sønderjysk Forsikring, der i år uddeler mere end 100.000 kr. til de Frivillige Brandværn

Gennem mange år har Sønderjysk Forsikring uddelt økonomisk tilskud til de Frivillige Brandværn. I år blev det til i alt 104.500 kr. fordelt til 4 lokale brandværn. Men det forløb ikke helt efter traditionerne.

COVID-19 havde nemlig sat en stopper for årsmødet i Sønderjysk Frivillige Brandværns-forbund, hvor årets tilskud normalt overrækkes.

”COVID-19 skal ikke forhindre os i at holde fast i den gode årlige tradition, hvor vi uddeler tilskud til lokale Brandværn. Brandmændene yder hver dag hele året rundt en fremragende indsats, der både er frivillig, ulønnet og ikke helt ufarlig. Det skal de have anerkendelse for, og derfor fortsætter vi med at bidrage til brandmændenes sikkerhed,” fortæller Frank Abel, Adm. direktør hos Sønderjysk Forsikring.

I stedet blev der afholdt en mindre ceremoni hos Sønderjysk Forsikring, der i år kunne overrække dette års tilskud til:

• Hoptrup Frivillig Brandværn – tilskud til støvler kr. 35.000
• Gråsten Frivillige Brandværn – tilskud til hjelme kr. 10.000
• Løgumkloster Frivillige Brandværn – tilskud til branddragter kr. 24.500
• Tyrstrup Frivillige Brandværn – tilskud til radioer kr. 35.000

Til stede var bl.a. Lars Christensen fra Gråsten Frivillige Brandværn, der fortæller: ”Det betyder utroligt meget for os lokale brandmænd, at vi får støtte i hverdagen. Vi står klar hver dag til at rykke ud, når alarmen lyder – og det vil vi gerne kunne gøre under trygge rammer”. Lars Christensen er blot én af de mange frivillige brandmænd, der har været aktiv i adskillige år.

Gode traditioner begrænser skader i Syddanmark

I Syddanmark har vi en særlig tradition for at være frivillige brandmænd. Vi står sammen og passer godt på hinanden, hvilket giver tryghed i hverdagen.

”Som forsikringsselskab forsikrer vi bygninger og ejendele, og vi hjælper, når skaden er sket. Derfor giver det rigtig god mening at støtte de Frivillige Brandværn, for hvis vi kan undgå eller begrænse skader ved at styrke det lokale beredskab, så er det jo endnu bedre”, fortæller Jane Sommer Christensen, Forsikringsdirektør hos Sønderjysk Forsikring.

Frank Abel supplerer: ”De Frivillige Brandværn er et helt centralt fundament i sikkerheden i lokalområdet. Derfor er det vigtigt, at vi alle bidrager til at løse de udfordringer, de møder, bl.a. med at skaffe mandskab og midler til at sikre et professionelt beredskab.”

For yderligere information – kontakt venligst:

Adm. direktør Frank Abel på direkte telefon 73 42 75 77 eller mobiltelefon 20 58 22 57

Få mere viden og inspirerende historier

Vi har samlet en oversigt over alle nyheder, historier og rådgivning ét sted. Så kan du holde dig up-to-date med seneste nyheder, og få forebyggende tips til at undgå skader og ulykker i hverdagen.

Se mere her