Ny afdeling i København

Med en afdeling i København tager Sønderjysk Forsikring næste skridt på vækstrejsen for at kunne tiltrække de rette kompetencer indenfor digitalisering og automatisering, men også specialister som underwriter og skadebehandlere.

Hos Sønderjysk Forsikring fortsætter vækstrejsen med en klar målsætning om endnu engang at fordoble omsætningen på 5 år. Det næste skridt på denne rejse er bl.a. digitalisering og automatisering. Det er 2 strategiske vigtige områder, der allerede er udmøntet i handlingsplaner, men hvor eksekveringen kan være svær i Aabenraa, for bedst kvalificerede kandidater til denne udvikling er ofte bosiddende i København.

IT- og digitaliseringsdirektør Thorvaldur Flemming Jensen forklarer: ”Vores fokus ligger på den gode kundebetjening, og derfor ønsker vi at give kunderne nye tidssvarende digitale løsninger, hvor de på et og samme sted har adgang til alle relevante informationer, kan anmelde skader og ændre deres dækninger. Men samtidig skal vi også have automatiseret flere af vores forretningsprocesser, igen med det formål at sikre kunderne en kortere ekspeditionstid og dermed give en endnu bedre kundeoplevelse, både personligt og digitalt”.

De senere år er det lykkes Sønderjysk Forsikring at indgå nye partnerskaber bl.a. inden for bilbranchen, men også med Det Faglige Hus. ”Her skal vi også være ekstra skarpe, så vi får koblet vores systemer sammen med vores samarbejdspartnere, og dermed igen kan sikre en hurtig betjening og en sammenhængende proces for vores fælles kunder”, fortæller Thorvaldur Flemming Jensen.

Specialist kompetencer i København

Med den planlagte udvikling og digitaliseringsrejse er etableringen af en afdeling i København derfor kommet på tegnebrættet. ”Det bliver koncernens samlingspunkt inden for digitalisering og automatisering – men også for andre specialistkompetencer som unterwriter og skadebehandlere til person- og arbejdsskade. Det er vores vurdering, at vi nemmere kan tiltrække disse kandidater i København. Dermed kan vi samle et stærkt team af medarbejdere, der kan udvikle de bedste forsikringsløsninger til vores kunder og samarbejdspartnere – og det er nødvendigt for at komme i mål med koncernens ambitioner”, uddyber adm. direktør Frank Abel.

Hvor i København afdelingen skal have lokation, er endnu ikke fastlagt, men der arbejdes på flere muligheder.

For yderligere information – kontakt venligst:

Frank Abel, Adm. direktør på tlf. 73 42 75 77 eller mobil 20 58 22 57
Thorvaldur Flemming Jensen, IT- og digitaliseringsdirektør på tlf. 28 40 40 29

Få viden og inspiration fra vores verden

Vi har samlet nyheder og inspiration om stort og småt – sammen med tips og gode råd om hvordan du forebygger og undgår skader.

Se mere her