Ringriderfester på Als og Sundeved får særlig støtte i år

De mindre ringriderfester er økonomisk trængte efter en periode med corona og aflyste arrangementer. Derfor går Sønderjysk Forsikring nu ind og giver en hjælpende hånd til 9 ringriderforeninger.

Ringriderfester med ringridning, rytteroptog, fest og folkelige aktiviteter er en stolt tradition, der har eksisteret i Sønderjylland gennem flere generationer. Det er blevet en tilbagevendende tradition, at man fra hesteryggen dyster om titlerne som konge, kronprins og prins. Men i dag er det meget mere end det. I lokalsamfundene handler det også om sammenholdet og fællesskabet, når man på tværs af alder og interesser mødes til årets ringriderfest, hvor der er aktiviteter for alle.

Sønderjysk Forsikring har i mange år støttet Ringriderfesten i Sønderborg som sponsor. I år suppleres der yderligere til de mindre ringriderfester på Als og Sundeved, fordi de efter årene med corona er udfordret økonomisk og mandskabsmæssigt. Dette gøres i samarbejde med Ringriderfesten i Sønderborg, der har haft dialogen med disse ringriderforeninger.

Hans Otto Ewers, der er Ritmester hos Ringriderfesten i Sønderborg, udtaler: ”De mindre ringriderfester er vigtige for sporten, da det ofte er her rytterne starter, inden de er med i den store dyst i Sønderborg. Uden ryttere ville Ringriderfesten i Sønderborg jo bare være en byfest. Derfor betyder støtten utrolig meget ift. at bevare traditionerne, sammenholdet og Ringriderfesten i Sønderborg. Vi vil derfor også gerne, på de lokale ringriderfesters vegne, takke for den flotte opbakning og økonomisk støtte, som Sønderjysk Forsikring bidrager med i år”.

Støtten, som samlet er på knap 50.000 kr., er uddelt til:

• Broager Ringriderforening
  • Ulkebøl/Hørup Ringridning
  • Tandslet Ringridning
  • Skovby og omegns Ringriderforening
  • Kegnæs Ringriderforening
  • Guderup og omegns Ringridning
  • Svendstrup Ringriderforening
  • Søby Nordborg Ringridning
  • Nordborg Ringridning

”Ringriderfesterne er en helt særlig del af kulturarven i Sønderjylland, og den skal vi værne om. Aktiviteterne danner en stærk ramme om det fællesskab og sammenhold, der er så vigtig i de mindre lokalsamfund. Hos Sønderjysk Forsikring støtter vi gerne op om aktiviteter, der styrker fællesskabet – også fordi det ligger i tråd med vores kundeløfte: hos os er du aldrig alene”, fortæller Bernadette Sparrevohn, Kommunikation- og marketingchef hos Sønderjysk Forsikring.

For yderligere information – kontakt venligst:
Kommunikation- og marketingchef Bernadette Sparrevohn – tlf. 61 42 11 27

17. maj 2022