Ny IT- og digitaliseringsdirektør

Ny IT- og digitaliseringsdirektør skal være med til at implementere strategien gennem fokus på kunderne

Sønderjysk Forsikring styrker organisationen med ny IT- og digitaliseringsdirektør pr. 16. august 2021. Det er Thorvaldur Flemming Jensen, der kommer fra en stilling som COO hos Tia Technology.

Sønderjysk Forsikring har gennem de sidste 5 år vist, at ambitiøse strategiplaner kan lykkes og implementeres med gode resultater, både på vækst og bundlinje. Strategiplanen for de næste 5 år er mindst lige så ambitiøs og har bl.a. fokus på at finde de rigtige digitale løsninger til kunderne og samarbejdspartnerne. Derfor hentes der nu nye kræfter på IT- og digitaliseringsområdet.

Adm. direktør Frank Abel glæder sig over, at der er fundet en stærk profil med bred erfaring inden for den udviklings- og digitaliseringsrejse, som Sønderjysk Forsikring er godt i gang med, og som skal bidrage til at nå det nye vækstmål på 1 mia. om 5 år.

”Vi kender Thorvaldur Flemming Jensen gennem vores samarbejde med Tia, og mener at vi har fået en af de tungeste kandidater på markedet til at eksekvere vores IT- og digital strategi de næste 5 år”, siger Frank Abel og fortsætter: ”En ny, moderne IT-platform fra Tia står klar. Thorvaldur bliver en central figur i en dagsorden, hvor vi skal udnytte og udbygge dette kernesystem til bedre processer og forretningsgange – og samtidig bane vejen til optimale digitale løsninger for vores kunder”.

54-årige Thorvaldur Flemming Jensen, der kommer fra en stilling som COO hos Tia Technology, har et imponerende CV, hvor han tidligere også har været direktør hos SimCorp og NNIT, og suppleret sin uddannelse på MIT og Stanford. Han ser frem til at være med til at drive processen bag de store ambitioner, og fortæller:

”Kundesynspunktet hos Sønderjysk Forsikring er utrolig spændende. Det skal være nemt og gnidningsfrit for kunderne, både at bestille en forsikring og anmelde en skade – og vi skal samtidig kunne håndtere, at måden, kunderne engagerer sig på, både varierer og ændrer sig hele tiden. Teknologien spiller en stor rolle, når det kommer til tidssvarende kundeløsninger og måden at samarbejde med partnere på. Den giver os også mulighed for at optimere driften, så vi kan bruge vores ressourcer på at servicere kunderne. Jeg oplever, at Sønderjysk Forsikring har lysten og modet til at gøre det, der skal til, og vil lægge sig i selen for at stille alle mulighederne til rådighed for kunderne. Jeg ser frem til at være en del af denne spændende rejse sammen med vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere”.

Et fremtidsstærkt Sønderjysk Forsikring med fokus på kunderne

Sønderjysk Forsikring er et moderne og agilt forsikringsselskab, der vil være tæt på kunderne. Derfor betyder digital udvikling ikke upersonlig betjening, men derimod flere valgmuligheder for kunderne.

”Vi har fokus på at udvikle os, også digitalt, men vi slipper ikke den gode personlige kontakt med vores kunder. Dén vil vi altid værne om og bevare. Men det giver en større fleksibilitet til de kunder, der ønsker at blive serviceret på andre platforme. Ligesom det for vores medarbejdere giver nye værktøjer, der kan sikre en hurtig og korrekt kundebetjening i den personlige kontakt. Det er afgørende for vores udvikling de næste år, at vi kan sikre de gode kundeoplevelser, både personligt og digitalt”, slutter Frank Abel.

For yderligere information – kontakt venligst:

Frank Abel, Adm. direktør på tlf. 73 42 75 77 eller mobil 20 58 22 57
Thorvaldur Flemming Jensen, IT- og digitaliseringsdirektør på tlf. 28 40 40 29

Få viden og inspiration fra vores verden

Vi har samlet nyheder og inspiration om stort og småt – sammen med tips og gode råd om, hvordan du forebygger og undgår skader.

Se mere her