Kundernes bedste selvbetjeningsløsning venter lige om hjørnet

Brugervenlige og tidssvarende digitale kundeløsninger er i fokus, når Sønderjysk Forsikring eksekverer på deres nye digitale strategi. Sammen med det danske digitale start-up,”Safty”, er ambitionen at skabe noget af det bedste i branchen.

Der er ingen tvivl om, at Sønderjysk Forsikring har en klar digital strategi, der både er ambitiøs og med fuld fart på. Med overskrifter som digitale kundeløsninger, integrationer til samarbejdspartnere og automatisering af forretningsprocesser, skal der arbejdes i flere spor og med de rette kompetencer.

Mange af disse kompetencer er allerede på plads internt – bl.a. gennem etableringen af et kompetencecenter i København – mens andre findes eksternt. Dermed er Sønderjysk Forsikring klar til næste skridt, som er udviklingen af en ny selvbetjeningsløsning.

Her har Sønderjysk Forsikring indgået et samarbejde med virksomheden Safty, der byder på kendte digitale frontløbere og har stærk erfaring med Tia, der er kernesystemet hos Sønderjysk Forsikring.

”Vi har valgt Safty til opgaven, fordi de har de rette profiler, der kender arbejdet i forsikringsbranchen og har tung erfaring med digitale kundevendte løsninger. De passer perfekt ind i vores digitale strategi, og er med til, at vi kan accelerere hurtigere med realiseringen af nye løsninger”, fortæller IT- og digitaliseringsdirektør Thorvaldur Flemming Jensen fra Sønderjysk Forsikring.

Også hos Safty er der begejstring over det nye samarbejde: ”Med Sønderjysk Forsikring skal vi skabe noget unikt, der kombinerer nye digitale muligheder med kundernes ønsker og behov. Samtidig er det tydeligt, at Sønderjysk Forsikring har et ønske om at hjælpe kunderne i alle situationer og på alle døgnets timer. Vi har således fælles ambitioner, og vi glæder os til at komme i gang”, fastslår Magnus Frey Larsen, Partner hos Safty.

Den bedste selvbetjening – til, for og med kunderne

For kunderne skal hverdagen være nem og tryg, og selvbetjeningen skal derfor indeholde præcist det, som kunderne har brug for.

”Det er helt afgørende for os at engagere kunderne i processen. Derfor vil vi gennemføre tests og workshops, hvor kunderne involveres, så vi får præciseret, hvad der er vigtigst for dem på kort og lang sigt. Vi kommer til at udvikle løbende, så vi skal være sikre på, at vi rammer helt rigtigt. For vi går efter at give kunderne noget, de bliver glade for i hverdagen; nemlig et tidssvarende digitalt kundeunivers med nogle af de bedste løsninger i forsikringsbranchen i Danmark”, afslutter Thorvaldur Flemming Jensen.

For yderligere information – kontakt venligst:

  • Thorvaldur Flemming Jensen, IT- og digitaliseringsdirektør hos Sønderjysk Forsikring på tlf. 28 40 40 29
  • Jakob Vang Glud, Partner hos Safty på tlf. 22 17 11 96

Foto:

Det nye samarbejde med Safty blev etableret på Sønderjysk Forsikrings kompetencecenter i København. Fra venstre er det: Magnus Frey Larsen og Jens Frøkjær fra Safty – samt Thorvaldur Flemming Jensen fra Sønderjysk Forsikring, Fra Safty deltager også Jakob Vang Glud i aftalen.

Få mere viden om Sønderjysk Forsikring

Vi har samlet en oversigt over alle nyheder, presse og rådgivning ét sted. Så kan du holde dig up-to-date med seneste nyheder, og få forebyggende tips til at undgå skader og ulykker i hverdagen.

Se mere her