8 glade brandværn modtog i lørdags tilskud på samlet 147.500 kr. af Sønderjysk Forsikring. Tilskuddene går til nye hjelme, brandstøvler, handsker m.v. for det er vigtigt, at de frivillige brandmænd har sikkerheden og brandudstyret i orden.

De frivillige brandmænd er hverdagens rigtige helte. De bruger deres fritid på at stå klar og rykke ud, når alarmen går. De er med til at sikre tryghed i hverdagen og styrke det lokale fællesskab. Derfor er det vigtigt at have sikkerheden og brandudstyret i orden. Tøj, støvler og udstyr slides år efter år og skal fornyes engang i mellem. Sønderjysk Forsikring har i mange år støttet de frivillige brandværn med tilskud, som bidrager til at øge brandmændenes sikkerhed.

Tilskudspulje fra Sønderjysk Forsikring

Hvert år kan de frivillige brandværn ansøge om et økonomisk tilskud. Tilskudsbeløbene ligger mellem 5.000 – 25.000 kr. og uddeles primært til beklædning og udstyr, som er med til at opretholde brandmændenes sikkerhed.

”Når der opstår brand, er det afgørende, at hjælpen er hurtigt fremme. I Sønderjylland træder de frivillige brandmænd til og bruger deres fritid på at sikre trygheden for lokalsamfundet. De har et betydningsfuldt fællesskab, som vi selvfølgelig støtter op om. Derfor fortsætter vi med at tildele de årlige tilskud,” fortæller Adm. direktør Frank Abel.

Overrækkelse af tilskud til årsmødet

Det årlige Sønderjyske Stævne for de frivillige brandværn blev i lørdags afholdt i Augustenborg Hallen, hvor tilskuddene blev overrakt af Sønderjysk Forsikring, der i år har valgt at uddele til: