Få overblik over dine forsikringer på Min side

Som kunde hos Sønderjysk Forsikring kan du på Min side få et overblik over dine forsikringer.

Her kan du:

  • Se dækninger og selvrisiko for de forsikringer, der er købt med dit CPR-nr.
  • Anmelde de fleste skader (Se hvilke i "Værd at vide" nedenfor) samt se de skader, du allerede har anmeldt
  • Give fuldmagt til andre, så de kan se og ændre dine forsikringer
  • Rette dine kontaktoplysninger
     

Log ind med Nem ID – og få adgang til det hele.

OBS - Vi opdaterer pt vores hjemmeside, så hvis du oplever fejl i nedenstående, så prøv venligst igen senere, vi undskylder meget for ulejligheden. 

Værd at vide

kontakt os her:

info@soenderjysk.dk
74 42 75 00

Hvilke skader skal anmeldes på Min side - og hvilke skader skal ikke?

Som udgangspunkt kan du anmelde langt de fleste skader på Min side. 
 

Enkelte skader er dog undtaget for at reducere behandlingstiden. Dette gælder disse skader:  
 

  • Rejse- eller afbestillingsforsikring
    Vi har en samarbejdsaftale med SOS international, derfor skal du anmelde din situation direkte til SOS International. Har du spørgsmål til formularerne, kan du kontakte SOS International på tlf. 38 48 86 42. 
     
  • Glasskade på din bil
    Du kan anmelde skaden direkte hos vores samarbejdspartner, Carglass, der samtidig ordner alt papirarbejde til os fra dig. 
     
  • Skade i forbindelse med ulykke
    Du skal anmelde ulykker via formularen her
     
  • Skade på leaset bil - leasingtager
    Hvis du er leasingtager, skal du anmelde din skade via formularen her

Jeg har ikke NemID – hvad gør jeg?

Du kan bestille NemID her,

Jeg kan ikke få NemID til at virke – hvad gør jeg?

Du kan få hjælp til NemID her.

Det kan også skyldes, at dine forsikringer står i en andens navn (f.eks. ægtefælle eller samlever). Hvis dette er tilfældet, skal I give fuldmagt til hinanden, hvorefter I kan se hinandens forsikringer.


Hvis du fortsat har problemer, så skal du kontakte os på tlf. 74 42 75 00. Så tjekker vi, at dit CPR-nr. er korrekt registreret.
 

Hvorfor skal jeg skrive mit CPR-nr. første gang, jeg logger ind på MinSide?

NemID videregiver ikke dit CPR-nr., når du logger ind (af sikkerhedsgrunde). Derfor ved vi ikke, hvem du er første gang, du logger ind, og derfor skal vi bruge dit CPR-nr.

Hvorfor kan jeg ikke se alle husstandens forsikringer på Min side?  

Du kan se alle de forsikringer, der er købt med dit CPR-nr.

Hvis du vil have adgang til andres forsikringer – eller hvis du vil give andre adgang til dine forsikringer, så skal I give hinanden fuldmagt. Hvis f.eks. du og din ægtefælle/samlever/børn vil have et fælles overblik (og I alle har forsikringer hos Sønderjysk Forsikring), så skal I blot give hinanden fuldmagt.

Hvordan giver jeg fuldmagt til min ægtefælle eller en anden person?

Sådan giver du fuldmagt til andre relationer:

  • Log ind på Min side ovenfor
  • Gå ind på ”Min Profil”. Her skal du sikre dig, at felterne Mobiltelefon, Telefon og Email er udfyldt.
  • Sæt flueben i, at relationen må få adgang til at se forsikringerne. Hvis relationen ikke ligger der, skal du kontakte kundeservice.
  • Efterfølgende skal relationen selv logge ind og accepterer fuldmagten. Fuldmagten kan slettes igen samme sted.

Hvis f.eks. du og din ægtefælle/samlever/børn vil have et fælles overblik (og I begge har forsikringer hos Sønderjysk Forsikring), så skal I blot give hinanden fuldmagt.
 

Du kan også få fuldmagt fra en ældre person i familien, hvis denne har brug for hjælp til forsikringerne.

Hvordan kan jeg hjælpe mine forældre med at anmelde en skade?

Hvis dine forældre er kunde hos os, så kan de give dig fuldmagt via Min side. Dermed kan du hjælpe dem ved at få et overblik over deres forsikringer og evt. hjælpe med at anmelde skade. Det giver tryghed i hverdagen.

Hvordan passer I på de data, der er på Min side?

Vi har altid et stort fokus på at passe på dine data. Det er bl.a. derfor, vi benytter NemId til login.  Du kan læse om Sønderjysk Forsikrings persondatapolitik her.