Sønderjysk Forsikring overdrager erhvervsporteføljen til Gjensidige
Sønderjysk Forsikring og Gjensidige har indgået en aftale, der indebærer, at Gjensidige i 3. kvartal 2023 overtager erhvervsporteføljen fra Sønderjysk Forsikring.
Aftalen omfatter Sønderjysk Forsikrings erhvervsportefølje samt 27 medarbejdere, der i dag er beskæftiget med erhvervsdelen. Medarbejderne bliver tilknyttet et nyt Gjensidige erhvervskontor i Aabenraa. Se mere i pressemeddelelsen her.
Alle forsikringsaftaler og vilkår fortsætter uændret – og vi er klar til at betjene dig, præcis som vi plejer
Som erhvervskunde vil du ikke blive påvirket, idet forsikringsaftaler og vilkår forsætter uændret, ligesom du fortsat vil blive betjent af de samme medarbejdere.
Aftalen med Gjensidige er betinget af en godkendelse fra det danske Finanstilsyn samt konkurrencemyndighederne, hvilket forventes effektueret i 3. kvartal 2023. Herefter går vi i gang med en porteføljeoverdragelse. Vi vil sammen med Gjensidige kontakte dig, når dette sker.
Har du spørgsmål?
Du kan evt. finde svaret herunder. Finder du ikke det, du søger, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 98 98 98 98 eller mail: info@soenderjysk.dk.
Spørgsmål og svar vedr. overdragelsen
Se pressemeddelelsen her, hvor Frank Abel, adm. direktør, forklarer: ”Sønderjysk Forsikring har haft en stærk, sund og lønsom vækst de senere år. Vi er i gang med at udvikle både produkter og digitale løsninger. Men vi må også erkende, at det kræver større investeringer og ressourcer at have samme strategi på både privat og erhverv, fordi produkterne og løsningerne ikke er ens. Samtidig bliver vi mødt af ændrede vilkår på reassurancen. Dermed står vi nu ved en skillevej, hvor det ikke er optimalt for os at fortsætte begge spor. Vi vælger at fokusere på den private del, som er over 80% af vores forretning, mens vores trofaste erhvervskunder kommer i trygge hænder hos Gjensidige.”
Vi har vurderet, at Gjensidige er den rigtige partner til at videreføre den gode forretning, der er skabt, fordi Gjensidige også har fokus på ordentlighed. Da Gjensidige overtager 27 medarbejdere, styrker vi repræsentationen i Sønderjylland og fastholder arbejdspladser i Aabenraa.
Gjensidige er samtidig en afgørende spiller på det danske og skandinaviske marked og kan dermed tilbyde erhvervskunderne en bredere produktpalette.
- Alle erhvervsaftaler og vilkår fortsætter uændret. Ligesom medarbejdere flyttes med og vil fortsætte med at betjene dig. Der er således ingen ændringer, andet end det er et nyt navn, der kommer til at stå bag.
- Aftalen med Gjensidige forventes at blive effektueret i 3. kvartal 2023. Du får besked, når det sker, og du skal således ikke gøre noget.
- I mellemtiden skal du fortsat kontakte os på tlf. 98 98 98 98 – og anmelde din skade på www.soenderjysk.dk/minside
Aftalen med Gjensidige skal først godkendes af det danske Finanstilsyn samt konkurrencemyndighederne. Dette, forventer vi, vil ske i 3. kvartal 2023. Indtil da fortsætter alt, som det plejer. Du skal fortsat kontakte os på tlf. 98 98 98 98 – og anmelde din skade på www.soenderjysk.dk/minside
Indtil aftalen med Gjensidige effektueres i 3. kvartal 2023, skal du fortsat kontakte Sønderjysk Forsikring på tlf. 98 98 98 98, eller mail: info@soenderjysk.dk – og anmelde din skade på www.soenderjysk.dk/minside
Du gør helt, som du plejer. Du kontakter os på tlf. 98 98 98 98 – så vil du blive betjent af de samme medarbejdere, som flytter med over til Gjensidige, når aftalen effektueres.
Det kan du ikke, da aftaler og vilkår fortsætter uændret.
Der er i alt 27 medarbejdere, der flytter med og bliver tilknyttet Gjensidige. Derfor er det fortsat de samme medarbejdere, som du vil have kontakt med.
Har du brug
for hjælp?
Vi sidder altid klar ved telefonen til at vejlede dig.