Har du akut brug for hjælp? Klik her

Anmeld din skade online:

Log på Min side

... eller ring til os på:

74 42 75 00

Det er, når skaden er sket, at vi skal vise vores værd. Derfor arbejder vi hver dag for, at du skal opleve, at det er trygt og hurtigt at anmelde en skade samt få en skade afklaret. For uanset hvad der er sket, så er vi her for at hjælpe dig godt videre.

Du kan anmelde de fleste skader online via Min side. Undtaget er skade i forbindelse med en leasingaftale, en ulykke samt en skade på din ferie se mere i guideline

Sådan anmelder du din skade

Anmeld skade på din bil eller andre transportmidler

Som udgangspunkt skal alle skader på din bil eller andre transportmidler anmeldes via Min side.
 

  • Hvis du har en leasingaftale på din bil, og du ikke selv står som forsikringstager på din bilpolice, skal du benytte formularen her
     
  • Har du fået en glasskade, og har du en kaskoforsikring på din bil, behøver du ikke anmelde skaden til os. Du kan anmelde skaden direkte hos vores samarbejdspartner, Carglass, der samtidig ordner alt papirarbejdet til os for dig. Bemærk, at der er en selvrisiko ved rudeudskiftning.  
     
  • Hvis du har været involveret i et færdselsuheld og har tegnet autohjælp eller en kaskoforsikring på din bil, kan du kontakte SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90. 

Anmeld skade på dit hus eller dine ting

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på andre og andres ting

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på din ulykkesforsikring

Alle skader skal anmeldes via formularen her.

Anmeld skade på rejse- eller afbestillingsforsikring

Vi har en samarbejdsaftale med SOS International, som behandler alle skader på rejse- og afbestillingsforsikring for os. 
 

  • Ved anmeldelse af afbestilling af ferierejse i udlandet:
    Inden du afbestiller din rejse, skal du anmelde det til SOS International her. De vil herefter guide dig i, hvordan du skal afbestille din planlagte rejse. 
     
  • Ved anmeldelse af skade opstået under ferierejse i udlandet:
    Du skal anmelde din situation direkte til SOS International her

Har du spørgsmål til formularerne på SOS Internationals hjemmeside, kan du kontakte SOS International på tlf. 38 48 86 42. 

Tips til din skadesanmeldelse

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:   
 

  • Dokumenter 

  • Kvitteringer  

  • Fotos 

  • Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti

Sådan foregår skadeshåndteringen

Det vigtigste er, at du får begrænset skaden hurtigst mulig. Hvis du har brug for akut hjælp, skal du ringe til os på tlf. 74 42 75 00.  
 

  • Du anmelder din skade online på Min side eller på tlf. 74 42 75 00

  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, tager vi naturligvis fat i dig. 

  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.  
     

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. For eksempel kan vi behandle de fleste anmeldelser på bilskader og tingskader inden for 24 timer, mens der må forventes en længere behandlingstid på personskader.
 

Langt de fleste af dem, der oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.    

I bund og grund er vi her for at hjælpe dig - og det skal du ikke være i tvivl om.

Kim Heise / Skadechef for Tingskade

Vi tager hånd om dig

Du får hurtig, effektiv og personlig skadebehandling

Kun én selvrisiko

Som VærdiPlus kunde har du kun én selvrisiko pr. skade, selv om skaden involverer flere forsikringer

Frit valg af reparatør i Danmark

Du må gerne bruge din lokale håndværker eller værksted

Primært egne taksatorer

Vores taksatorer kan både vurdere din skade og rådgive dig om løsningen

Værd at vide

kontakt os her:

info@soenderjysk.dk
74 42 75 00

Husk rødt og grønt kort, når du skal på bilferie i udlandet

Når du rejser på bilferie, skal du kunne dokumentere, at du kører i din egen bil, og at den er ansvarsforsikret.  
 

  • Det grønne kort er et bevis for, at bilen er ansvarsforsikret. I de fleste lande er din nummerplade på bilen registreret, mens du i andre lande skal medbringe det grønne kort. Se hvilke lande her.

  • Hvis du har en kaskoforsikring på din bil, har du ret til SOS redningshjælp i udlandet. Du kan med fordel downloade Rødt Kort-appen her. (Det er ikke et krav, at du har Rødt Kort/app med på ferien)   


Se mere her

Dækning ved stormflod

Se mere om hvordan du er dækket via stormflodsordningen her

Gode råd til forebyggelse

Her er en række gode råd til, hvad du selv kan gøre for at forebygge eller undgå skader og ulykker.  
 

 

Når du selv forebygger, kan du få rabat på udvalgte områder - f.eks.: 

  • Forebyg indbrud med DNA-mærkning - få rabat på et DNA-kit til dit hjem her 
  • Forebyg brandskader med røgalarmer - få 25% i rabat her
  • Vær forberedt med brandslukkere til hjemmet - få 25% i rabat her

Gode råd når skaden er sket

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge: 
 

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
     
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Sønderjysk Forsikring. 
     
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse. 
     
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Sønderjysk Forsikrings eksperter. 


Har du brug for øjeblikkelig assistance i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte selskabets alarmcentral døgnet rundt på telefon 74 42 75 00. 

Klager og ankenævn

Vi gør alt, hvad vi kan for vores kunder – også hvis vi bliver uenige.
 

Derfor har vi en klageansvarlig, som du er velkommen til kontakte, hvis du er uenig med os i spørgsmål om dine private forsikringer. Vores klageansvarlige hedder Susanne Ellborg, og du kan kontakte hende på telefon 73 42 75 44 eller via mail på sue@soenderjysk.dk


Hvis du stadig ikke er tilfreds med afgørelsen eller resultat, kan du klage til: 


Ankenævnet for Forsikring 
Anker Heegaards Gade 2 
1572 København V 
Tlf. 33 15 89 00 


Klager til Ankenævnet skal indsendes på et særligt klageskema. Klageskemaet kan rekvireres hos Ankenævnet. Link til Ankenævnet finder du her.

 

Klager over erhvervs- og landbrugsforsikringer kan ikke indbringes for Ankenævnet for Forsikring, men du kan ofte få dem behandlet ved at henvende dig til Forsikring og Pension